poniedziałek, 7 marca 2011

Nowinki

Dziś na blogasku zmian kilka, ale zanim do nich przejdę, to muszę się pochwalić...

Kilka dni zajęło kurierom Pocztexu przejechanie 200 km. Tak zwalonej firmy kurierskiej dawno nie widziałem. Po prostu paździerz! Wracając do przechwałek... o czym to ja? Aha. No, w końcu dojechała paczuszka z moją "nową" Sigmą APO 50-150mm F2.8 II EX DC HSM. Minęło dopiero kilka chwil odkąd podpiąłem to szkło do Nikosia, ale nie cyknąłem jeszcze żadnej foci. Stan szkiełka jest idealny. Wygląda jakby ją dopiero w fabryce poskładano. Już nie mogę się doczekać testu! Mam nadzieję, że nie będzie żadnego bf/ff i obejdzie się bez kalibracji.

A teraz wracając do zmian. Tak na szybciora wyedytowałem szablon blogaska poszerzając jego główną kolumnę. Póki co wygląda to wszystko wioskowo, ale nie to jest istotne. Ważna jest przyczyna. A ona jest następująca. Nowa inicjatywa pod przewodnictwem rachwala w postaci blogaska focimy.pl zapaliła u mnie żaróweczkę w czaszce i tryby ruszyły... Koniec z tymi bieda miniaturkami fotek na blogasku! Przy rozmiarze 600px można z totalnego badziewa ugnieść znośną focię, a przecież nie o to chodzi! Kilka razy wkurzałem się już, że przy sześciu stówka pyksli tracę sporo na obrazie, ale jakoś nie pchnęło mnie to do zmian. Od dziś tylko 990px na dłuższym boku! Blogasek w tej chwili ustawiony jest tak, że wyświetla tylko jeden wpis na stronie, więc nawet Ci z Was z badziewiastym netem nie powinni mieć kłopotów przy większych foteczkach.

To chyba na tyle...? Cześć i czołem! Idę macać swój długi... zoom.

P.S. Dla testu wrzucam kiszkowatą fotkę ustrzeloną w zeszły weekend w Kudowie. Jak tylko przestane bawić się Sigmą, to siądę do rawów i coś na pewno dorzucę. Póki co pierwsza z brzegu focia 990px!

P.S.2. Przez pewien czas będę dłubał w ustawieniach i blog może się jakoś koślawo wyświetlać.

ISO 200, F/5.0, 1/30s

6 komentarzy:

  1. Wiadomo, jak ścioongać pomysły to od debeściakuf :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Niom, ale troszkę kiszka, bo całość póki co nie mieści się na 1024 a to najczęściej używana rozdzielczość w 10" netbookach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dostałem pytanie kanałem prywatnym: "co to jest bf/ff?"
    Odpowiadam. To skrót od back focus / front focus. Taka przypadłość obiektywu, gdzie autofocus łapie w rzeczywistości ostrość kapinkę za albo kapinkę przed płaszczyzna, na której ustawiony był punkt ostrości.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na Twoim miejscu ograniczyłbym się do zdjęcia 960px, czy czegoś w tym guście. Inaczej powinieneś pożegnać się ze wszystkimi marginesami wokół zdjęcia itd. Generalnie zmiana pozytywna, tylko trzeba tu posprzątać w CSSach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Marginesiki i bordery muszą zostać, bo jak zacznę w tym dłubać to będzie dramat. W CSS trzeba posprzątać, ale za leniwy na to póki co jestem :P Rozważam jeszcze wielkość 900px, wtedy cały blogaś powinien się na 1024 wyświetlać bez poziomego scrolla.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak to jest jak czytam wpisy od najnowszego do starszego :)

    OdpowiedzUsuń