czwartek, 10 marca 2011

Smuto mi, nie mam elo foci, bo af się knoci

Po robocie wybrałem się z Błażejem na stritfoto. Chciałem przywalić dziś czymś mięsistym i rozdziewiczyć w końcu swoje konto na focimy.pl. I co? Jajeczko!
Gdy zrzuciłem foteczki z karty okazało się, że wszystko nadaje się do kosza. Ostrość uciekła totalnie i jest jeden wielki blur! Zrobiłem więc mini badziewiasty test "na bateryjkę". Wywlokłem aku z lampy błyskowej, ustawiłem je pod kątem 45˚, ogniskową przekręciłem na 150 mm a przysłonę na 2.8. Punkt ostrzenia centralny na literkę "o" w napisie "sony". Wszystko strzelane ze statywu pilotem, żeby uniknąć roztrzepania foci. Jak widać na załączonym obrazku jest dramat! Na pierwszym kadrze ostrość łapana była na pierwszą bateryjkę a na drugiej na trzecią (od lewej). Widać wyraźny front fokus. Robiąc portrecik i celując w oczka uzyskuje ostry nos :( 
Trzeba będzie się wybrać do serwisu Sigmy na kalibrację obiektywu. Tak btw. Ktoś się orientuje, czy nadal trzeba wysyłać szkło z puszką do Gdyni, czy może dało by rade załatwić to gdzieś w okolicach Wrocka?

zmniejszone cropy jotpegów prosto z puchy, bez wyostrzania, obracania i innych bajerów

9 komentarzy:

  1. Co to za szkiełko? :>

    OdpowiedzUsuń
  2. Póki co brzydkie i niedobre. Zobaczymy co będzie po kalibracji. W poniedziałek wysyłam moje zabaweczki do Gdyni...

    OdpowiedzUsuń
  3. Galu, zupełnie niepotrzebnie się tak wysilasz. Trzeba wprowadzić małe korekty, owszem, ale wystarczy Ci jak przyłożysz szmatkę do frontowej soczewki i delikatnie młotkiem skorygujesz. Dobry blacharz potrafi cuda w ten sposób zdziałać jeśli sam nie czujesz się na siłach.

    OdpowiedzUsuń
  4. szczerze współczuje, tym bardziej że musisz wysłać komplet...

    OdpowiedzUsuń
  5. Brakuje mi to profesjonalnego sprzętu do badania F/BF czyli tabliczki ... Moje body potrafi takie rzeczy korygować (ale nie wiem jak to działa) :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Tabliczkę mam wydrukowaną, ale jakoś nie chciało mi się tego wszystkiego ustawiać. Regulacja w body fajna rzecz, ale to działa chyba tylko do jednego szkła? Ustawisz pod jeden słoik i na drugim znowu będzie bf/ff?

    OdpowiedzUsuń
  7. Tryb ogolny lub pod wykryte szkla. Zalezy od potrzeby.

    OdpowiedzUsuń